Afspraak maken 016 20 92 09
Spoedgevallen 016 20 92 80
Menu

Werking


Werking

De medewerkers en artsen van het ziekenhuis zetten zich dagelijks in om u een goede en professionele dienstverlening te bieden. De organisatie van een ziekenhuis is echter een complex gebeuren waarbij je in contact komt met veel verschillende zorgvertrekkers. Deze contacten worden door onze patiënten over het algemeen geëvalueerd als een persoonlijke en tegemoetkomende dienstverlening.

Toch gaat het niet altijd naar wens. Het kan gebeuren dat je over onderdelen van de dienstverlening of over het verblijf in het ziekenhuis niet tevreden bent. Het is belangrijk dat je ook dit met ons deelt. Het ziekenhuis gebruikt al deze evaluaties actief om zijn dienstverlening steeds beter af te stemmen op de wensen en noden van patiënten, familieleden en bezoekers.

Wij adviseren je om bij problemen zo vlug mogelijk te spreken met de zorgvertrekkers die betrokken zijn bij je behandeling en zorg. Wij gaan op een open manier om je bedenkingen en zijn bereid om te luisteren en samen te zoeken naar een oplossing. Wij willen verder ook leren uit bevindingen en zoeken daarom steeds naar verbetertrajecten om herhaling van problemen te voorkomen.

Indien je verkiest om het gesprek te voeren met een neutrale persoon, kan je eveneens terecht bij de ombudsvrouw van het ziekenhuis, Ann Willemans.

Wil je meer weten over jouw rechten als patiënt?
Over de mogelijkheid om te werken via een vertrouwenspersoon of vertegenwoordiger? 
Lees dan hier verder.