Your browser is outdated. Upgrade your browser for better user experience and security

Op 22 april verandert onze hoofdingang en verhuizen heel wat raadplegingen. Lees er hier alles over!

Aanmelden en inschrijven

Twee werkdagen voor je opname zal een van onze medewerkers je opbellen na 14u00 om je opname-uur en kamertype mee te delen.

Kom op de dag van je opname best voldoende op tijd naar ons onthaal zodat je administratief dossier rustig in orde gebracht kan worden.

  • Wat breng ik mee?
    • Je elektronische identiteitskaart (voor kinderen: kids-ID of ISI+-kaart) of geldige verblijfsvergunning
    • De gegevens van je ziekenfonds + de in te vullen formulieren
    • Als je een hospitalisatieverzekering hebt: de gegevens van je hospitalisatieverzekering + de in te vullen formulieren
    • De gegevens (naam, adres en telefoonnummer) van minstens 1 contactpersoon en eventueel documenten van vertegenwoordiging
    • De naam en het adres van je huisarts
    • Bij een arbeidsongeval: de gegevens van je werkgever, het polisnummer van je werkgever, de gegevens van de verzekeraar van je werkgever, de datum en het uur van het ongeval en het schadedossiernummer van de verzekeraar

    Extra mee te brengen als je in een ander EU-land woont dan België:

    • EHIC (European Health Insurance Card) of een vervangingsattest
    • S2-formulier, dat formulier biedt een buitenlandse verzekerde de mogelijkheid om zich te laten verzorgen in België
    • Meer informatie vind je hier

    Let op: als je geen EU-burger bent, heb je een geldige garantieverklaring, gericht aan het ziekenhuis nodig.

    Afdrukken
  • Hoe schrijf ik me in?

    Aanmelden

    Passeer op ons onthaal eerst langs de kiosken. Het toestel zal je vragen stellen en verdere instructies geven. Nadat je je volgnummer hebt ontvangen, mag je plaatsnemen in onze wachtruimte tot je volgnummer op onze schermen verschijnt.

    Heb je hierbij hulp nodig? Aarzel dan niet om een van onze medewerkers aan te spreken, zij helpen je met veel plezier verder.

    Inschrijven

    Daarna kan je je bij een van onze onthaalmedewerkers inschrijven. Die zal met jou je opnameverklaring overlopen. Bij het ondertekenen hiervan wordt onder andere je kamerkeuze vastgelegd. 

    Afdrukken
  • Waar schrijf ik me in?

    Bij ons onthaal (route 185).

     

     

    Afdrukken
  • Wat is een opnameverklaring?

    Bij iedere opname zal je een opnameverklaring moeten ondertekenen. Je tekent steeds twee exemplaren: 1 voor jou en 1 voor ons. Dit document wordt steeds door de patiënt of zijn wettelijke vertegenwoordiger ondertekend.

    De inhoud van een opnameverklaring is wettelijk vastgelegd en bevat volgende elementen:

    • Financiële informatie (kamersupplementen, ereloonsupplementen, het voorschot en het aandeel van de verblijfskosten dat jij zal moeten betalen)
    • Je kamerkeuze

    Een opnameverklaring is geen bestek. We kunnen namelijk geen exacte berekening maken van je kosten omdat bepaalde factoren niet op voorhand vastliggen. Wil je meer weten over de kostprijs van je verblijf? Dan kan je hier terecht. 

    Dit document is bindend. Lees het dus zeker grondig na en vraag steeds verduidelijking als dat nodig is.

    Zo ziet een opnameverklaring eruit.

    Afdrukken