Your browser is outdated. Upgrade your browser for better user experience and security

Opname met overnachting

Als je moet worden opgenomen, raden we je aan om je goed voor te bereiden

Bij inschrijving zal je je opnameverklaring ondertekenen. Hiermee leg je je kamerkeuze en de bijhorende supplementen vast, elementen die een invloed hebben op de kostprijs van je verblijf.

We leggen je graag uit hoe je verdere verblijf eruit zal zien.

  • Wat is een opnamegesprek?

    Bij je aankomst op de afdeling waar je zal verblijven, zal er een opnamegesprek gebeuren. Daarbij worden de reden(en) van je opname, je ingreep of behandeling, je ontslagprognose, je medicatielijst enzovoorts besproken.

    Afdrukken
  • Hoe geef ik mijn maaltijdvoorkeuren door?

    Je kan online je maaltijdvoorkeuren doorgeven via mynexuzhealth.

    Bij de aanvang van je opname zal er geïnformeerd worden naar je maaltijdvoorkeuren. Tijdens dit gesprek kan je melden dat je een specifiek dieet volgt en of je allergieën hebt. Verder zal er gedurende je verblijf op regelmatige basis een diëtist langskomen om je maaltijden te bespreken.

    Afdrukken
  • Waar kan ik terecht als ik extra ondersteuning of begeleiding nodig heb?

    Je kan gebruik maken van de dienst patiëntenbegeleiding

    Afdrukken
  • Is rooming-in mogelijk?

    Op sommige afdelingen (kindergeneeskunde, kraamkliniek, neonatologie en de palliatieve zorgeenheid) bieden we de mogelijkheid aan familieleden om te overnachten op de kamer van een patiënt. Meer informatie vind je hier.

    Afdrukken
  • Welke faciliteiten zijn er beschikbaar in het ziekenhuis?

    Wifi

    In elke kamer en wachtruimte kan je gebruik maken van draadloos internet. Als patiënt connecteer je met het netwerk ‘HHL-patiënten’. Vervolgens moet je een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven.

    Gebruikersnaam: je patiëntencode (die vind je terug op je polsbandje)

    Wachtwoord: je geboortejaar

    Telefoon

    Je kan aan het onthaal vragen om tijdens je verblijf gebruik te maken van een intern telefoontoestel. Daar wordt uitgelegd hoe je zal kunnen telefoneren. Elk gesprek wordt automatisch verrekend in je eindfactuur.

    Stille ruimte

    De wortels van ons ziekenhuis zijn christelijk, maar we willen een ziekenhuis zijn waarin iedereen zich welkom voelt. Als je even nood hebt in stilte te reflecteren, kan je daarvoor terecht in onze stille ruimte.

    Volg route 53 voor de stille ruimte.

    Afdrukken